Послуги

Супровід перевірок військового обліку

На підприємствах та в організаціях згідно з вимогами чинного законодавства повинен проводитися військовий облік. Серед основних нормативно-правових актів, що є обґрунтуванням для такого обліку:

  • Закон України №2232-XII «Про військовий обов’язок і військову службу» від 25.03.1992 р.
  • Закон України №3543-XII «Про мобілізаційну підготовку і мобілізацію» від 21.10.1993 р.
  • Постанова Кабінету Міністрів України №921 про затвердження «Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов’язаних» від 07.12.2016 р.  (Порядок №921)

В чому полягають ризики?

Через брак часу та коштів підприємці нерідко не дотримуються законодавчих вимог у вказаній сфері. Військовий облік або не проводиться взагалі, або проводиться формально. Водночас, недотримання законодавчих вимог щодо військового обліку може спричинити притягнення до адміністративної відповідальності за статтями 210, 210-1, 211,211-1, 211-2,211-3, 211-4, 211-5 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

У 2020 році кількість перевірок військового обліку зросла. Перевіряючі не завжди діють в межах чинного законодавства та дотримуються вимог ч.2 ст.19 Конституції України. Щоб запобігти загрозі притягнення до адмін. відповідальності, варто скористатися підтримкою адвоката.

Ви можете звернутися за послугою супроводу перевірок військового обліку в адвокатське бюро "Аронович і Партнери". Досвідчені фахівці не допустять доведення ситуації до загрозливого стану. Перевіряючі повинні переглядати лише ті документи та матеріали, які мають братися до уваги в межах такої перевірки.

Які порушення зазвичай виявляють перевіряючі?

Передусім, йдеться про порушення пунктів Порядку №921:

  • П.15 не перебувають на військовому обліку особи (працівники), які, з урахуванням встановлених в Україні правил реєстрації місця проживання фізичних осіб, мають перебувати на такому обліку.
  • П. 37 не було проведено звірку даних особистих карток військовозобов’язаних з даними військових комісаріатів у поточному році; звірка була проведена некоректно; частина військовозобов’язаних потребує повторного медичного переосвідчення відповідно до вимог наказу Міноборони №402.
  • П.44 картотека призовників і військовозобов’язаних побудована з порушенням.
  • П.40-43 відповідна облікова інформація до карток П-2 не вноситься або вноситься не вірно.
  • П.50 не здійснено подання списків жінок, які пройшли підготовку за фахом, спорідненим з ВОС.

В чому полягають аргументи юридичного захисту при перевірці?

Залучення фахового адвоката в подібній ситуації сприяє налагодженню конструктивного діалогу з представниками військ комісаріату. Зазвичай впевнена правова позиція допомагає запобігти оформленню постанови про порушення.

Зрештою, в запасі лишається альтернативний варіант захисту інтересів зацікавленої особи – оскарження вказаної постанови через суд. Постанови про притягнення до адмін. відповідальності за ст. 210, 210-1, 211,211-1, 211-2,211-3, 211-4, 211-5 КУпАП нерідко складаються не конкретно, що залишає шляхи для оскарження. Якщо постанова не містить обґрунтування з посиланнями на норми законів №2232-XII й №3543-XII та викладення обставин порушення, то залишається можливість визнати таку постанову незаконною та скасувати.

За будь-яких обставин, ведення військового обліку не варто ігнорувати. Щоб не створювати зайвих ризиків та перепон для свого бізнесу, дотримуйтесь вимог законодавства у цій сфері.