Послуги

Реєстрація в НБУ

Після 1 липня 2020 Національний банк України взяв на себе функції регулятора небанківських фінансових установ. З цього моменту обов'язковий етап створення страхової / факторингової / лізингової компанії, а також кредитної спілки, ломбарду або іншої фінустанови - це реєстрація в НБУ (замість реєстрації в Нацкомфінпослуг).
Оскільки Верховною Радою та Правлінням НБУ ще не прийнятий повний пакет необхідних нормативно-правових актів для врегулювання небанківського фінансового сектора, певний час будуть діяти правила так званого «перехідного періоду». На цей період будуть залишені без змін деякі правові процедури. Однак без нововведень не обійшлося.
Якщо ви плануєте реєстрацію / перереєстрацію фінустанови, рекомендуємо звернутися за допомогою до нас - команді профільних адвокатів у сфері реєстрації бізнесу і фінансового права. Фахівці адвокатського бюро "Аронович і Партнери" готові надати весь необхідний комплекс послуг для вирішення даного завдання: від підготовки пакета документації, формування статутного капіталу, розробки внутрішніх правил та інструкцій до отримання Свідоцтва та ліцензій.

Нововведення в процедурі реєстрації

Звертаємо вашу увагу на наступні зміни:
1. Терміни розгляду документів.
На розгляд заяви про видачу ліцензії відводиться 30 робочих днів. Даний термін може бути продовжений до 30 робочих днів додатково в разі необхідності в наданні пояснень / документів.
2. Одночасна реєстрація та ліцензування.
Передбачається можливість одночасно подати документи на ліцензування та реєстрацію фінустанови. Така реєстрація в НБУ сприяє економії часу і зменшення кількості дій, які слід виконати заявнику. Тимчасово документи необхідно подавати двома пакетами.
3. Тарифи.
Надання всіх послуг тимчасово буде безкоштовним.

Умови, які поки залишені без зміни

Найбільш важливими є наступні моменти:
1. Вимоги до керівників.
Інформація про професійні вимоги, вимоги до ділової репутації та порядку навчання, підвищення кваліфікації, складання іспитів міститься в окремих нормативно-правових актах Нацкомфінпослуг та Ліцензійних умовах, затверджених Кабміном. Нацбанк тимчасово переукладає договори про співпрацю з навчальними закладами для проведення навчання, підвищення кваліфікації, складання іспитів. На перехідному етапі підтвердженням відповідності керівника професійним вимогам залишатиметься кваліфікаційне свідоцтво або сертифікат (для тимчасових адміністраторів).
2. Статутний капітал.
Актуальними залишаються умови, викладені на сайті Нацкомфінпослуг. Власний капітал фінустанови повинен становити не менше 3-х млн грн, за умови, що такий суб'єкт надає один вид фінансових послуг. Якщо компанія надає два і більше виду фінансових послуг, розмір власного капіталу має становити не менше 5-ти мільйонів гривень. Його формування здійснюється грошовими коштами.
3. Подача документів для реєстрації.
Всі документи подаються в паперовій формі. Можна також подавати документи у вигляді електронних копій (PDF) на цифрових носіях. Документи в Нацбанк можна подавати особисто до відділу обробки документів "Єдине вікно" або поштовим відправленням. Пакет документів повинен супроводжуватися описом, підписаним особисто заявником або керівником заявника. Всі копії документів повинні бути завірені уповноваженою особою.