Оскарження анулювання свідоцтва платника ПДВ

Податкові спори: оскарження дії фіскальної служби України щодо анулювання свідоцтва платника ПДВ

Якщо Вам необхідна термінова допомога адвоката у складних  податкових спорах, Ви правильно зробили, що звернулись до нас. Адже ми працюємо лише зі складними питаннями і вирішуємо їх швидко, послідовно, захищаючи своїх клієнтів.

Ми знаємо як захистити тих, у кого сталися проблеми  з анулюванням свідоцтва платника ПДВ. Наразі з’ясуємо, що це означає.

Що таке реєстр платників ПДВ?

Відповідно до п. 181.1 ПК України, суб’єкт господарювання зобов’язаний реєструватися платником ПДВ, якщо загальна сума оподатковуваних постачань товарів (послуг) протягом останніх 12 календарних місяця сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

 Відповідно до п. 182.1 ПК України суб’єкт господарювання може реєструватися платником ПДВ добровільно – якщо загальна сума оподатковуваних постачань у нього становить менше 1 млн. грн. або якщо оподатковуваних постачань у нього ще не було, але при цьому він уважає за доцільне стати платником ПДВ.

Відповідно до п. 2.1 Розділу II Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130, реєстр - автоматизований банк даних, створений відповідно до пункту 183.12 статті 183 розділу V Податкового Кодексу для забезпечення: реєстрації та єдиного обліку платників ПДВ; єдиних принципів ідентифікації платників ПДВ; контролю за справлянням податку на додану вартість; організації суцільного й вибіркового аналізу.

Бувають ситуації, коли під час перевірки органами фіскальної служби виявляються порушення щодо сплати ПДВ. В цьому випадку, для платників податків наступають тяжкі штрафні санкції, і може бути  анульовано свідоцтво платника ПДВ.

Чи правомірна перевірка платників ПДВ?

Перевірка інспекторами ДПІ щодо сплати ПДВ проводиться відповідно до ст. 9 Закону «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997р., Порядку проведення інвентаризації платників ПДВ, затвердженим наказом ДПА України від 30.08.2005р. № 372, тобто, законодавчо це обґрунтовано.

Дії ДПІ щодо рішення про анулювання реєстрації

Підставою є ст. 184 ПК України, за наявності підстав,  передбачених законодавством. Інспектором на підставі вивчених фактів виноситься податкове повідомлення-рішення, в якому обґрунтовуються підстави для анулювання ліцензії. Відповідно до ст. 5.4 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість (Положення) № 1130 від 14.11.2014, контролюючий орган письмово повідомляє особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.

У разі відсутності законних підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ або якщо особа відповідає критеріям, згідно з якими реєстрація платником ПДВ є обов'язковою, контролюючим органом протягом 10 календарних днів після надходження заяви платника ПДВ про анулювання реєстрації надається письмове пояснення (відмова в анулюванні реєстрації).

Коли звертатися до адвоката?

У будь який час і одразу, коли у Вас виникли сумніви, щодо неправильності дії ДПІ. Адвокат глибоко вивчить Вашу проблему, та допоможе швидко і позитивно вирішити Вашу ситуацію.

Хто має правову презумпцію у справі?

Платник податків! Підстава: відповідно до п 2. ст. 71 КАС від 06.07.2005 № 2747-IV, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Тобто, ДПІ повинно довести Вашу вину.

Якщо Ви дізналися про штрафні санкції не одразу…

Бувають ситуації, коли платник податків, скажімо, юридична особа, дізнається про анулювання свідоцтва на сайті фіскальної служби через деякий час після планової перевірки. Час з’ясувати, чому так сталося!  Необхідно довіритися адвокату, який з’ясує усі обставини справи, зробить необхідні запити, та зможете швидко захистити Ваші права.

А ось і аргумент на Вашу користь:

Скажімо, часто ДПІ припускає у листах версію, які надсилає платникам податків, до анулювання свідоцтва було здійснено на підставі відповідної заяви.

Відповідно до п.3.1 Розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України №978 від 22.12.2010 року для анулювання реєстрації платник ПДВ, який є ініціатором такого анулювання, подає до податкового органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість за формою №3-ПДВ. Разом із поданням такої заяви платник ПДВ зобов’язаний повернути податковому органу Свідоцтво та всі засвідчені копії Свідоцтва. Якщо такі додатки відсутні, то податковий орган не приймає до розгляду заяву про анулювання реєстрації. Тож, якщо у Вас додатки на руках, Ви можете довести те, що Вас було позбавлено свідоцтва незаконно.

Якщо ДПІ подає до суду заяву з метою позбавити Вас реєстрації ПДВ

Лист Вищого адміністративного суду України «Щодо анулювання реєстрації платників податку на додану вартість» від 02.08.2010 р. № 1172/11/13-10 дає роз’яснення: «…адміністративні суди не мають права розглядати позовні вимоги податкових органів про анулювання свідоцтва реєстрації платника податку на додану вартість, оскільки суд не може підміняти собою компетентні державні органи, уповноважені на прийняття відповідного рішення. Такими органами в розглядуваному випадку є органи державної податкової служби». Тож, позовні заяви – безпідставні та незаконні.

Тож, для професійного адвоката не буває невирішених проблем щодо цього питання, і при зверненні до нас, Ви переконаєтеся в цьому.